Handelsbetingelser

Betalingsmetoder
Hos EasyLight kan du benytte dig af følgende betalingsmetoder:

  • Visa Dankort, Visa Electron, Mastercard
  • MobilPay
  • Bankoverførsel (kun efter aftale)
  • EAN betaling (kun efter aftale)

EasyLight krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.
Betaling via bankoverførsel
Betaling er også muligt ved bankoverførsel til EasyLight. Denne mulighed skal aftales med Easy-Light på forhånd. Varen afsendes først når betalingen fremgår på vores bankkonto. Kontonummer udleveres efter aftale. Husk at anføre ordrenummer og navn.
Fragt og levering
Fragt Privat: Vi benytter DAO som primære fragtleverandører og i enkelte tilfælde GLS og Post Nord. Vi vælger den leverandør som er mest hensigts mæssig i forhold til levering måde.  Som udgangspunkt sendes alle ordre til pakkeboks – vores pris er her kr. 45,- pr. ordre. Ved ordre over Kr. 499,- er der gratis levering af varen i Danmark når du vælger levering til pakkeboks.

Fragt privat til egen adresse:  Vi benytter DAO eller GLS når du vælger levering til egen adresse – pakke størrelse er afgørende for hvilken fragt leverandør vi vælger. Vores pris er kr. 60,- pr. ordre – leveret til hjemmeadresse i Danmark ved alle ordre størrelser.

Fragt til Erhverv: Vi benytter GLS til Erhvervs leveringer i Danmark ( og i enkelte tilfælde Post Nord). Vores pris er kr. 45,- pr. ordre og er gældende for alle ordre størrelser.
.
Easy-Light prøver at efterstræbe, at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 10:00 bliver afleveret til pakke distributør og sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 10:00 samles sammen og kan først garanteres afsendt næst kommende hverdag.
DAO og GLS står inde for at pakken leveres til modtager fra det øjeblik de har det i hænde inden for 1-3 dage. Varen sendes som forsikret pakkepost med track and trace.

Hvis ikke andet aftales, leverer Easy-light ordren til nærmeste DAO/GLS/Post Nord pakkeboks hos kunden. Rettidig levering forudsætter dog at DAO/GLS/Post Nord kan overholder levering til modtager/Pakkeboks indenfor 1-3 dage. Easy-Light kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO/GLS/Post Nord. I tilfælde af decideret udeblevne leverancer, fremsender Easy-Light naturligvis en ny leverance uden beregning.

Reklamationsret
Easy-Light yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Easy-Light inden 5 dage efter modtagelse af varen.
Reklamations retten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, styrt, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriseret indgreb. Varen kan efterfølgende returneres for reparation / ombytning.

Reklamationsret Batterier                                                                                                                                     Reklamationsret på batterier skal gøres gældende inden der er gået 180 dage. Et batteri er en levende organisme. Slidsomt brug betyder at batteriet ikke må benyttes når der kun er 30% kapacitet tilbage i brug. Et batteri skal oplades løbende hele året (også i sommerperioden) plejes batteriet ikke betyder det lavere kapacitet og dermed kortere batteritid med lys på.

I forbindelse med reklamations sager afholder kunden returnerings omkostninger. Meldes en vare defekt når den modtages retur, vil Easy-Light betale fragt omkostninger for fremsendelse af repareret/ny vare.
Er vare ikke defekt skal køber betale for retur fragt omkostninger.

Fortrydelsesret

  • Hos Easy-Light har du altid 30 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten gælder fra den dag varen er modtaget.
  • Ved returnering skal altid medfølge købsfaktura eller oplysning om ordrenummer.
  • Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, beder vi dig kontakte os. Du skal kontakte os inden du sender dine varer retur, og inden udløbet af de 30 dages fortrydelsesret. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varerne til os. Du kan kontakte os på tlf. 93873600 eller mail: [email protected]
  • Returforsendelsen betales af kunden, som ligeledes bærer ansvaret hvis varen forsvinder eller bliver beskadiget undervejs retur til os.
  • Ved modtagelse af dine varer senere end de herover angivne 30 dages fortrydelsesret samt yderligere 14 dage til at returnere varerne i, kan vi fratrække 15% i returgebyr.
  • Hvis varen har været i brug, vil returbeløbet blive modregnet, hvad der svarer til varens forringede værdi. Dette gælder også hvis varens emballage er beskadiget.
  • Derfor anbefaler vi altid vores kunder, der benytter sig af fortrydelsesretten, at anvende en forsendelsesmetode der kan spores og at gemme kvitteringen til retursagen er afsluttet.
  • Der er ingen returret på skaffe varer.

CE-mærkning
CE-mærkningen viser, at produktet opfylder relevante CE-mærkningsdirektiver. I disse defineres, hvilke væsentlige krav til produktets sikkerhed, der som minimum skal opfyldes. Med CE-mærkningen erklærer fabrikanten, at det enkelte produkt opfylder de generelle sikkerhedskrav i relevante CE-mærkningsdirektiver. Det er alene fabrikantens ansvaret at CE-mærkningen er korrekt. Easy-light sælger udelukkende produkter der er CE-mærkede og godkendt fra producentens side.

Produktansvar
For produktansvar er Easy-Light ansvarlig i henhold til de bestemmelser i produktansvars loven, der ikke kan fraviges ved aftale. Easy-Light fraskriver sig ansvaret for skader på ethvert andet grundlag. Produktansvaret kan beløbsmæssigt ikke overstige dækningen på Easy-Lights produktansvarsforsikring. Køber er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele Easy-Light, såfremt der er opstået en produktansvars skade, eller at der er fare for, at en sådan skade vil indtræde.
Easy-Light er ikke ansvarlig for skade på fast ejendom eller løsøre, som indtræder, medens materiellet er i kundens besiddelse. Easy-Light er heller ikke ansvarlig for skade på produkter, der er fremstillet af kunden, eller på produkter, hvori disse indgår. Easy-Light er ikke ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab.
I den udstrækning Easy-Light måtte blive pålagt produktansvar over for tredjemand, er kunden forpligtet til at holde Easy-Light skadesløs i samme omfang, som Easy-Light ansvar er begrænset efter det ovenfor nævnte. Disse begrænsninger i Easy-Light produktansvar gælder ikke, hvis Easy-Light har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed.

Reklamation 
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Easy-Light
Idasvej 4
7000 Fredericia
[email protected]

Returnering af varer
Kontakt os pr. mail, eller tlf. forud for varereturnering.
Varereturnering foregår til ovenstående adresse – bemærk at vi IKKE modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os.
Ved returnering af varer skal fyldestgørende informationer altid følge pakken – eksempelvis faktura, kopi af ordrebekræftelse eller fakturanummer samt personlig kommentar om hvad der ønskes.
Som kunde har du ansvaret for forsendelsen indtil vi har modtaget denne retur. Vi anbefaler at sende varen som sporbar forsendelse.
Easy-Light tilbagefører automatisk varens pris til det anvendte kreditkort når varen er kommet retur. Dette tager normalt 3-5 dage før pengene er synlig på din konto.
Efter særlig aftale kan tilbagebetales til kundes bankkonto via normal bankoverførsel. Angiv venligst kontonummer hvis dette ønskes.

Refundering
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refundering af købesummen. Refunderingen sker normalt altid ved bankoverførsel, og Easy-Light har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email.

Persondata
Hvis du vil handle i Easy-Light webshop er vi nødt til at bede om dine kontaktoplysninger, navn, adresse, telefonnr. og e-mail og evt. andre oplysninger.
Disse oplysninger opbevares og behandles fortroligt i vores egen database og videregives IKKE til 3 part.
Undtaget herfra er dog:
Nødvendige adresse oplysninger som gives til DAO/GLS/Post Danmark i forbindelse med forsendelse.

Ved en tvist mellem kunden og Easy-Light kan oplysninger videregives til advokat, indriver samt retssystemet.
Hvis du er tilmeldt nyhedsbrev videregives din mail adresse til vores mailsystem som behandler den 100% fortroligt.