Betalingsmetoder

Hos EasyLight kan du benytte dig af følgende betalingsmetoder:

Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

EasyLight bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen.

Betaling via bankoverførsel

Betaling er også muligt ved bankoverførsel til EasyLight. Denne mulighed kan kun vælges hvis  der er aftalt forud for betaling af ordren. Varen afsendes først når betalingen fremgår på vores konto. Kontonummer oplyses af os i de enkelte tilfælde. Husk at anføre faktura nr. og navn.

Fragt og levering

Alle ordre leveres som udgangspunkt til nærmeste DAO, PostNord eller GLS pakkeshop. Fast fragt pris på Kr. 45,-pr. ordre til pakkeshop i Danmark
Ved ordre over Kr. 599,- er der gratis levering af varen i Danmark til nærmeste pakkeshop.

Herudover kan du tilvælge at få din ordre leveret som hjemmelevering   Fast fragt pris på kr. 65,- pr. ordre leveret i Danmark uanset ordrens størrelse.

Herudover kan du få leveret til virksomhed eller din arbejdsplads. Fast fragt pris på kr. 45,- pr. ordre leveret i Danmark uanset ordrens størrelse.  NB Levering med GLS til virksomhed forudsætter at der er nogen hjemme i virksomheden til  at modtage pakken – er det ikke tilfældet beregnes du som kunde et strafgebyr på kr. 65,-

EasyLight prøver at efterstræbe, at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 9:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 9:00 kan først garanteres afsendt næst kommende hverdag.

EasyLight sørger for levering med DAO som er vores primære transportør. DAO garanterer udbringning  imellem 1-4 dage efter modtagelse af pakken,  hvor de oftest har leveret den til nærmeste pakkeshop  eller som hjemmelevering dagen efter. Varen sendes som forsikret pakkepost med track and trace.  Hvis ikke andet aftales, leverer Easylight varen til nærmeste DAO pakkeboks hos kunden. Rettidig levering forudsætter dog at DAO overholder sine egne retningslinjer for rettidig levering dvs mellem 1-4 dage. EasyLight kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos DAO. I tilfælde af decideret udeblevne leverancer, fremsender EasyLight naturligvis en ny leverance uden beregning.

Til erhvervsleveringer anvender EasyLight som hovedregel GLS eller PostNord.

Fortrydelsesret

Herunder et uddrag af Købelovens regler om reklamationsret og formodningsreglen v. 1-12 mdr og  13-24 mdr. efter købet.

Hvad er reklamationsret?

Købeloven giver dig reklamationsret i to år fra den dag, du modtager varen, f.eks. en bil. Retten til at reklamere over varen omfatter de mangler, der var på varen eller var under udvikling ved leveringen. Det kan f.eks. være konstruktionsfejl, materialefejl eller skader sket under transporten fra fabrikken til butikken.

Reklamationsretten omfatter altså ikke fejl, hvor årsagen til fejl først opstår senere. Det afgørende er derfor ikke, om fejlen først viser sig efter nogle uger eller måneder, hvis fejlen var på bilen eller var under udvikling, da du fik den.

Et eksempel kan være, hvis du har købt en ny eller brugt bil, og du efter et stykke tid benytter strømstikket ved anhængertrækket for første gang, og det viser sig at være defekt. Her må man formode, at det heller ikke virkede fra starten. Det leder frem til formodningsreglen.

Hvad er formodningsreglen?

Når du reklamerer over en fejl på en vare, f.eks. en bil, så gælder formodningsreglen. Det vil sige, at det i den første periode efter købet er den erhvervsdrivende, der skal bevise, at fejlen ikke var til stede eller under udvikling, da du købte varen.

Kan det ikke fastslås, hvornår manglen er opstået, betyder købelovens formodningsregel, at man går ud fra, at manglen var der på leveringstidspunktet.

En ny købelov er trådt i kraft pr. 1. januar 2022.  Er din vare  købt og leveret i 2022, gælder formodningsreglen i 12 måneder efter du har fået varen leveret.

Formodningsreglen – fra 2022:  de første 12 mdr

Om forbrugerkøb siger loven, at der de første 12 måneder er en formodning for, at konstaterede fejl er oprindelige, hvilket vil sige, at de var til stede på leveringstidspunktet. Kunden skal blot bevise, at varen har en fejl. Det er herefter op til den erhvervsdrivende at bevise, at fejlen ikke var til stede ved leveringen, fx fordi det skyldes forkert brug, overlast eller andre uheld.

Kunden har bevisbyrden – fra 2022: 13-24 mdr.

Når formodningsperioden på 12 måneder er udløbet, ligger bevisbyrden hos kunden.

Skal du klage over en fejl med det samme?
Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter du har konstateret en mangel. Hvis du klager inden for to måneder, efter du opdagede manglen, vil din reklamation være rettidig.
Hvis der går længere tid end to måneder, kan du risikere at miste din reklamationsret, fordi du har forholdt dig passiv i for lang tid.

Reklamation 
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

EasyLight
Idasvej 4
7000 Fredericia
info@easy-light.dk

Returnering af varer

Kontakt os pr. mail, eller tlf. forud for varereturnering.
Varereturnering foregår til ovenstående adresse – bemærk at vi IKKE modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os- efter forudgående aftale herom!
Ved returnering af varer skal fyldestgørende informationer altid følge pakken – eksempelvis faktura, kopi af ordrebekræftelse eller fakturanummer samt personlig kommentar om hvad der ønskes.
Som kunde har du ansvaret for forsendelsen indtil vi har modtaget denne retur. Vi anbefaler at sende varen som sporbar forsendelse.

EasyLight tilbagefører automatisk varens pris til det anvendte kreditkort når varen er kommet retur. Dette tager normalt 3-5 dage før pengene er synlig på din konto.
Efter særlig aftale kan tilbagebetales til kundes bankkonto via normal bankoverførsel. Angiv venligst kontonummer hvis dette ønskes.

Refundering
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refundering af købesummen. Refunderingen sker normalt via det kort eller mobil pay aftale som varen er købt med. I nogle tilfælde kan det aftales at beløbet returneres via bankoverførsel, og i disse tilfælde har EasyLight derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email.

CE-mærkning

CE-mærkningen viser, at produktet opfylder relevante CE-mærkningsdirektiver. I disse defineres, hvilke væsentlige krav til produktets sikkerhed, der som minimum skal opfyldes. Med CE-mærkningen erklærer fabrikanten, at det enkelte produkt opfylder de generelle sikkerhedskrav i relevante CE-mærkningsdirektiver. Det er alene fabrikantens ansvaret at CE-mærkningen er korrekt. Easylight sælger udelukkende produkter der er CE-mærkede og godkendt fra producentens side.

Produktansvar

For produktansvar er EasyLight ansvarlig i henhold til de bestemmelser i produktansvars loven, der ikke kan fraviges ved aftale. EasyLight fraskriver sig ansvaret for skader på ethvert andet grundlag. Produktansvaret kan beløbs mæssigt ikke overstige dækningen på EasyLights produktansvarsforsikring. Køber er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele EasyLight, såfremt der er opstået en produktansvars skade, eller at der er fare for, at en sådan skade vil indtræde.

EasyLight er ikke ansvarlig for skade på fast ejendom eller løsøre, som indtræder, medens materiellet er i kundens besiddelse. EasyLight er heller ikke ansvarlig for skade på produkter, der er fremstillet af kunden, eller på produkter, hvori disse indgår. EasyLight er ikke ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab.
I den udstrækning EasyLight måtte blive pålagt produktansvar over for tredjemand, er kunden forpligtet til at holde EasyLight skadesløs i samme omfang, som EasyLight ansvar er begrænset efter det ovenfor nævnte. Disse begrænsninger i EasyLight produktansvar gælder ikke, hvis EasyLight har gjort sig skyldig i grov uagtsomhed.

Persondata

Hvis du vil handle i EasyLight webshop er vi nødt til at bede om dine kontaktoplysninger, navn, adresse, telefonnr. og e-mail og evt. andre oplysninger.
Disse oplysninger opbevares og behandles fortroligt i vores egen database og videregives IKKE til 3 part.
Undtaget herfra er dog:
Nødvendige adresse oplysninger som gives til DAO, GLS eller i enkelte tilfælde PostNord i forbindelse med forsendelse.

Ved en tvist mellem kunden og EasyLight kan oplysninger videregives til advokat, inddriver samt retssystemet.
Hvis du er tilmeldt nyhedsbrev videregives din mail adresse til MalerLit som behandler den 100% fortroligt.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@easy-light.dk

Firma informationer

Webshoppen Easy-light.dk ejes af:

Kosack v/Tom Kosack

Idasvej 4

7000 Frederici

Danmark

cvr. 15328134

Skip to content